Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerini problemli internet kullanımı, şiddet eğilimi ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişkiler yönünden incelemektir. Yöntem: Çalışma bir devlet üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 201'i kadın 174'ü erkek olmak üzere 375 kişi katılmıştır. Veriler Demografik Bilgi Formu, İnternet Bağımlılığı Ölçeği (İBÖ) ve Şiddet Eğilim Ölçeği (ŞEÖ) ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, student t testi, ANOVA, Post hoc Tukey HSD testi, pearson korelasyon ve aşamalı hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.04±1.65 yıl, yaş aralığı 18-28 yıldır. İnterneti bilgi edinme amacıyla kullanan öğrencilerin oranı %82.7, sosyal ve eğlence amacıyla kullananların oranı %78.4'tür. İBÖ puanlarına göre, öğrencilerin %3.7'si problemli internet kullanıcısı, %30.4'ü sınırlı semptom göstermektedir. ŞEÖ puanlarına göre, öğrencilerin %40'ında şiddet eğilimi yüksek, %2.7'sinde çok yüksektir. İBÖ ve ŞEÖ puan ortalamaları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki saptanmıştır (r=0.346, p<0.01). İnternet kullanım süresi, şiddet eğilimi, sosyal ve eğlence amaçlı internet kullanımı ve cinsiyet problemli internet kullanımını yordayan değişkenlerdir. Problemli internet kullanımı, arkadaş ilişkileri, anne eğitim süresi, cinsiyet ve internet kullanım süresi ise şiddet eğilimini anlamlı olarak yordamaktadır. Sonuç: Araştırma bulguları, üniversite öğrencilerinin önemli bir bölümünde problemli internet kullanımı riskinin ve şiddet eğiliminin yüksek olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçların, ilişki bulunan değişkenler açısından, riskli gruplar için gerekli önlemlerin alınmasında ve öğrencilerin bilinçlendirilmesinde yararlı olacağı düşünülmektedir
The aim of this study is to investigate relations between problematic internet use, violence trend and some demographic variables in university students. Methods: The study was conducted with students studying at a state university. The sample consisted of 375 university students as 201 female and 174 male. The data were collected using Demographic Information Form, Internet Addiction Scale (IAS) and Violence Proneness Scale (VPS). In the analysis of the data; descriptive statistics student t test, ANOVA, Post hoc Tukey HSD test, pearson correlation analysis and stepwise hierarchical regression analysis were used. Results: The mean age of the students was 21.04±1.65 years (age range 18-28 years). It was found that 82.7% of the students in the study group use internet with the purpose of information, and 78.4% of the students use internet for social and entertainment purposes. According to IAS points; 3.7% of the students are problematic internet use, whereas 30.4% show borderline indications in terms of problematic internet use. According to VPS points; 40% of students have high trend of violence and 2.7% of the students have very high trend of violence. A positive relationship was determined between IAS and VPS mean scores (r=0.346, p<0.01). Duration of internet use, violence trend, internet use for social and entertainment purposes and gender are the variables that predict problematic internet use level. Problematic internet use, friend relationships, duration of mother education, gender and duration of internet use are significant predictors of violence trend. Conclusion: The research findings indicate that a significant portion of university students are at risk of problematic internet use and high violence trend. It is believed that the findings obtained in this research will be beneficial in terms of taking necessary measures for groups at risk and of raising awareness among university students