Özet:
Bu araştırma, kavram haritası yapan ve video çeken hemşirelik öğrencilerinin öğrendiklerini ve memnuniyet düşüncelerini belirlemek amacıyla yapıldı. Araştırmada bir üniversitenin hemşirelik bölümünün ikinci sınıf öğrencileri o dönem işledikleri hasta bakımına yönelik gruplar şeklinde video çekti. Aynı öğrenci grubu üçüncü sınıfta hasta bakımına yönelik bireysel kavram haritası yaptı. Öğrencilerin video çekimlerine ve kavram haritalarına yönelik duygularını ve düşüncelerini içeren anket soruları araştırıcı tarafından oluşturuldu. Sonuç olarak; tüm öğrenciler konuları anlama, problem çözme ve öğrenmelerinde video çekme ve kavram haritası yapmanın etkili olduğunu belirtti. Öğrenciler hasta bakımında bu eğitim yöntemlerinin bütüncül davranmayı kolaylaştırdığını ifade etti.