Özet:
Bu çalışma, kardiyoloji kliniğinde kalp yetersizliğinedeniyle yatan hastalara uygulanan sorun çözmeeğitiminin; sorun çözme becerilerine, yaşam kalitesine vedepresyon düzeyine etkisini belirlemek amacıylayapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Araştırma randomize kontrollüdeneysel çalışma olarak; 27 deney, 26 kontrol grubundaolmak üzere 53 hasta ile yürütülmüştür. Çalısmada etikkurul onayı ile bireylerden yazılı bilgilendirilmiş gönüllüolur alınmıştır. Veriler; kişisel bilgi formu, Beck DepresyonÖlçeği (BDÖ), Macnew Kalp Hastalığı Sağlıkla İlgiliKaliteli Yaşam Anketi, Sosyal Problem Çözme Envanterikısa formu (SPÇE) kullanılarak toplandı. Sorun ÇözmeEğitimi grubuna, 2 hafta haftada 2 seans olmak üzere 4seans bireysel sorun çözme eğitimi verildi.Bulgular: Eğitim sonrası, PSE grubunda BDÖ puanortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı bir azalmaolduğu, SPÇE ve MacNew Kalp Hastalığı Sağlıkla İlgiliKaliteli Yaşam Anketi puan ortalamalarında ise istatistikselolarak anlamlı bir artış olduğu, kontrol grubunda isedeğişim olmadığı belirlenmiştir.Sonuç: Sorun çözme eğitiminin kalp yetersizliğihastalarında sorun çözme becerilerine, yaşam kalitesine vedepresif belirtiler üzerine olumlu etkisi olduğubelirlenmiştir.