Özet:
Bu çalışma ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine verilen temel ilk yardım eğitiminin ilk yardım bilgi düzeyine etkisini incelenmek amacıyla yarı deneysel olarak yapılmıştır. Yöntem: Çalışmada “Tek Grupta Ön Test-Son Test Modeli” kulla-nılmıştır. Çalışmanın evrenini özel bir ortaokulun altıncı sınıfında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini ise eğitim öncesi, eğitim sonrası bilgi ölçmeye yönelik anketlerin ve eğitim programının uygulandığı günlerde okulda olan, çalışmaya katılmayı kabul eden ve her iki anketi eksiksiz dolduran 68 öğrenci (katılım oranı %67.3) oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama formu olarak araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda oluşturulan anket kullanılmıştır. İlk yardım bilgisini değerlendiren ilk test eğitimden önce uygulanmış ve ilk değerlendirmeyi takiben ilk yardım konusunda 45 dakikalık iki otu-rum şeklinde eğitim verilmiştir. Son test, eğitimden dört hafta sonra uygulanmıştır. Verilerin değerlendirmesi SPSS 23.00 istatistik paket programında sayı, yüzde değerleri ve bağımlı gruplarda t testi kul-lanılarak yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin eğitim öncesi ilk yardım bilgisi puan ortala-ması 13.55±3.02 ve eğitim sonrası puan ortalaması 19.08±3.35 olup iki ortalama arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0.05).Sonuç: Öğrencilerin ilk yardım konusundaki bilgi puanının verilen eğitimle yükseldiğini söyleyebiliriz. Öğrencilerin ilk yardım bilgi ve becerilerini artırmaya yönelik düzenli, tekrarlayan eğitimlerin veril-mesi önerilmektedir