Ortaokul Öğrencilerine Verilen Temel İlk Yardım Eğitiminin Bilgi Düzeyine Etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktaş, Betül
dc.contributor.author Baş, Emine
dc.contributor.author Atsal, Büşra
dc.contributor.author Doğan, Zeynep
dc.contributor.author Güzel Mumyakmaz, Hatice
dc.date.accessioned 2021-12-23T08:38:26Z
dc.date.available 2021-12-23T08:38:26Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1301-1421
dc.identifier.uri http://openaccess.sanko.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12527/684
dc.description.abstract Bu çalışma ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine verilen temel ilk yardım eğitiminin ilk yardım bilgi düzeyine etkisini incelenmek amacıyla yarı deneysel olarak yapılmıştır. Yöntem: Çalışmada “Tek Grupta Ön Test-Son Test Modeli” kulla-nılmıştır. Çalışmanın evrenini özel bir ortaokulun altıncı sınıfında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini ise eğitim öncesi, eğitim sonrası bilgi ölçmeye yönelik anketlerin ve eğitim programının uygulandığı günlerde okulda olan, çalışmaya katılmayı kabul eden ve her iki anketi eksiksiz dolduran 68 öğrenci (katılım oranı %67.3) oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama formu olarak araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda oluşturulan anket kullanılmıştır. İlk yardım bilgisini değerlendiren ilk test eğitimden önce uygulanmış ve ilk değerlendirmeyi takiben ilk yardım konusunda 45 dakikalık iki otu-rum şeklinde eğitim verilmiştir. Son test, eğitimden dört hafta sonra uygulanmıştır. Verilerin değerlendirmesi SPSS 23.00 istatistik paket programında sayı, yüzde değerleri ve bağımlı gruplarda t testi kul-lanılarak yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin eğitim öncesi ilk yardım bilgisi puan ortala-ması 13.55±3.02 ve eğitim sonrası puan ortalaması 19.08±3.35 olup iki ortalama arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0.05).Sonuç: Öğrencilerin ilk yardım konusundaki bilgi puanının verilen eğitimle yükseldiğini söyleyebiliriz. Öğrencilerin ilk yardım bilgi ve becerilerini artırmaya yönelik düzenli, tekrarlayan eğitimlerin veril-mesi önerilmektedir en_US
dc.language.iso Turkish en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaokul Öğrencilerine Verilen Temel İlk Yardım Eğitiminin Bilgi Düzeyine Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dc.relation.journal Sağlık ve Toplum en_US
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 98 en_US
dc.identifier.endpage 103 en_US
dc.identifier.volume 30 en_US
dc.contributor.sankoauthor Betül Aktaş en_US
dc.contributor.sankoauthor Emine Baş en_US
dc.contributor.sankoauthor Büşra Atsal en_US
dc.contributor.sankoauthor Zeynep Doğan en_US
dc.contributor.sankoauthor Hatice Güzel Mumyakmaz en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Gazimuhtar Paşa Bulvarı
No:36
27090
Şehitkamil / GAZİANTEP